Rödvinsspill del 1

I fredags hade jag ordnat Fransk temafest. Till det inhandlades fyra sorters ostar, bröd och en massa vin.
Efter jag fått nästan allt i ordning så började de första gästerna droppa förbi. Jag blev så överraskad över att i stort sett alla hade med sig en present till mig. Det här kan ju också ha att göra med att jag inte brukar ha födelsedagsfest hemma hos mig eftersom jag bor så litet.
 
De allra flesta hade randigt på sig. Några kom i basker, andra som de var och Pierre här är ju fransman så han behövde inte anstränga sig så värst.
 
Så här såg jag ut. Randigt, basker och pennkjol.
 
Vi kom fram till att Gabrielle nog hade den mest genuint franska tröjan. Himla söt!
Sen pratades det om franska underkläder, blå bävrar, det spilldes rödvin och drinkar. Otroligt nog mest utav mig tror jag. Den ost jag hade köpt tre utav tog slut först vilket jag får lägga på minnet till nästa gång.
 
Elin var himla vacker i röd basker och fin håruppsättning.
 
Det skålades massor, sjöngs för mig och jag kan inte minnas att det någonsin varit så roligt och mysigt hemma hos mig. Trotts att jag blev väldigt trött mot slutet så ville jag inte att de skulle gå. Så fint var det. Men en efter en började så småning om att droppa av och slutligen plockade jag lite innan det var dags att lägga sig.
Vill tacka alla som förgyllde min kväll! (fast en det inte är dags förn på måndag.)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0