Nördvarning!

 
Jag må vara lite av en nörd när det kommer till filmer och tv-serier.
Det är sant!
Jag har ett excel schema över de serier jag följer, jag är med i filmtipset.se och börjar sakta med säkert närma mig ca 2000 filmer.
Nu har serierna dragit igång igen så jag har mina myskvällar för mig själv vissa dagar i veckan då jag gosar ned mig och betar av mina favoriter.
Tisdagar är en utav mina favoriter. Då har tre stycken uppdaterats.
 
2 broke girls
How I meat your mother
Warehouse 13
 
Snart börjar min hittills ultimata favorit serie Community.
Jag följer lite allt möjligt, men tro inte att det enda jag gör är att sitta fastklistrad framför datorn.
Det är mest utfyllnad utav dötid. Jag bor själv och studerar heltid på komvux.
Mycket tid går åt till att studera, sitta på café och studera. Vara social och sitta på café och lite andra kombinationer utav det. Men så är jag ju hemma en hel del också och inte endast när jag sover och då kan det vara skönt att bara få pyssla om sig lite. Även om jag uppskattar att läsa och pyssla en hel del så finns det ändå tid till annat och det mesta gör jag i perioder också och just nu är det höst och när serierna kickar igång, höstmörkret lägger sig, ljus tänds för att värma lägenheten och te för att värma kroppen, filtar till tårna. Ja då kan det vara skönt med något mysigt att se på. Något som värmer upp själen en liten stund också. Något som får en på bra humör, som döver ensamheten som absurt nog sträcker sig i oändlighet över detta land.
 
Så tycker jag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0