11 frågor och 11 svar

Jag har blivit utmanad utav Mirandamorgonvind då jag ska besvara 11 st frågor och sen utmana vidare. Längst ned har jag noterat vilka jag utmanar med nya frågor som ni då besvarar.

 

1. Om du fick välja en magisk egenskap, vad skulle det vara?

 

Då jag har en fantastisk förmåga att fastna och en känsla sveps över mig om att tiden liksom stannar till, så skulle det ju vara trevligt om den faktiskt gjorde det också. För när man sen rycks ur det så är det som om man förlorat hur mycket tid som helst och den där svarta minuten egentligen var en timme eller mer. Så stanna, dra fram eller tillbaka tiden skulle jag gärna vilja kunna göra utan krångel.

 

2. Om du fick hoppa in i en bok, vilken skulle det vara?

Kanske Lighthousekeeping. När jag läste den så minns jag att jag verkligen ville sitta där uppe i fyren på kvällen kring ljuset och lyssna på sagor som berättas av en gammal fyrväktare. För mig verkade det vara drömmen. Fortfarande ibland funderar jag på hur det skulle vara om man skulle hyra en fyr någon vecka på sommaren.

 

3. Hur ser din drömlägenhet ut?

Svårt, jag gillar ju min lägenhet men om det var min drömlägenhet. Då skulle den vara stor!

Mycket utrymme så man kan dansa runt utan att snubbla över en massa saker. Böcker i travar, i bokhyllor, fönster och på golvet. Något i stil med det här skulle jag tro fast mycket ljusare.

Massa udda slitna möbler. Högt till tak. Balkong. Stort kök! Så man kan baka massor och bjuda över vänner på middagar och ha köksfester. Stora fönster som man kan sitta i.

Sovrummet skulle vara lite mindre. Som ett krypin eller en koja med en bokhylla och massa inspirationsbilder på väggarna. Kuddar i mängder, mysfiltar och en läslampa. Jag skulle behöva en stor garderob som man kan gå in i med hyllor för skor och hattar. Som pricken över i ett rymligt badrum med badkar.

 

4. Samlar du på något, isåfall vad? Om inte, vad skulle du vilja samla på?

 

Jag sammlar på hattar, böcker, Hello Kitty figurer och jordglober.

 

5. Du vinner tio miljoner kronor, hur fördelar du pengarna?

Jag kan knappt tänka mig hur det skulle kännas. Skulle förmodligen svimma först. Sen skulle jag betala av mina studielån, lägga undan pengar, boka en resa. Lägga en del pengar på någon välgörenhet kanske flera. Ge en del till min mor för hon är den mest fantastiska människan i mitt liv och det är hon verkligen värd. Skaffa en lite större lägenhet. Jag skulle ändå vilja studera klart och sen börja jobba men då skulle jag inte behöva ta studielån kanske och inte känna mig lite stressad vilket skulle vara väldigt skönt.

 

6. Vilket är ditt absoluta favoritplagg?

Just nu är det min röda klänning med vita prickar men jag har inte några direkta favoritplagg.

Jag har i för sig en marinblå cardigan och en rutig scarf som jag använder till nästan allt.


7. Vilken låt önskar du att du hade skrivit?

Förmodligen något av Kent, Dom Andra, 747, Pärlor eller Pojken med hålet i handen.

 

8. Du får en timma på dig att gå lös i ett stort shoppingcenter och allt är gratis för just dig, vad letar du efter?

Oj! En genomskinlig regnkappa, de perfekta sommarshortsen, en eller flera fina retroklänningar, gärna i Mad Med stilen.

Böcker. Stringhyllor och sen tror jag bilder gör sig bättre än ord. Så något i stil med det här...

Och så en Scarlett peruk då.

 

9. Om du vore en sång, vilken sång hade du varit då?

Fast Car med Tracy Chapman, Supergirl - Reamonn eller The Sailor song - The Gadsdens

 

10. Vad är din topp tre på det godaste man kan äta?

Spansk Tapas, Musslor och sen måste jag säga köttbullar med rårörda lingon eller gele och en god brunsås till.

 

11. Om du fick återuppleva en dag i ditt liv, vilken skulle det vara?

Svår fråga. Jag skulle nog vilja dras tillbaka till början utav 2000 talet när jag umgicks en hel dag med Lisa och Nazila. På kvällen hängde vi i Gubbängen och såg på film och allt kändes så tryckt och magiskt på något sätt. Men otroligt svårt att säga en specifik dag eftersom allt är lite ihopsmält för mig på något sätt.

 

Jag är inte säker på vilka som redan gjort detta men jag utmanar: Jonna, Nomin, Miranda, Malin/Vildblommor, Lisa, Petronella, Patrik, Melwa, Sara och Emma och Maja.

Här är 11st nya frågor:

 

1. Om du fick hoppa in i vilken film du ville, vilken skulle du ta och varför?

2. Hur skulle en perfekt vårdag se ut för dig?

3. Om du fick resa helt obegränsat, var skulle du vilja resa och vad skulle du göra när du är där?

4. Om du fick välja en egenskap som du känner att du saknar vad skulle det vara och vad skulle du vilja göra med den?

5. Om du fick välja mellan att bli en jätte eller en pytteliten du i 12 timmar vad skulle du välja och vad skulle du vilja göra?

6. Om du fick vara en Superhjälte vilken skulle du då välja? Vill du hellre välja en karaktär så går det bra.

7. Om du var tvungen att lyssna på en enda låt för resten av livet, vilken låt skulle det vara?

8. Om du endast fick äta tre saker för resten av ditt liv, vad skulle det vara?

9. Vad är ditt mantra?

10. Vad skulle du vilja ändra på i världen om du fick välja?

11. Om du fick vara en historisk figur, vilken skulle du välja då?

 


Kommentarer
Postat av: Melwa

Tack för att du utmanade mig, men attans: jag som precis sitter och petar med mitt inlägg där jag svarat på frågor jag fått från en annan blogg! Jag ska dock absolut spara dina också och svara på dem nästa gång jag gör ett sådant här inlägg!



Väldigt intressanta frågor i alla fall, och svaren från dig var också roliga att läsa. Jag ska absolut ta till mig boktipset du ger i form av "Lighthousekeeping". Jag har inte läst den. Och underbart att du uppmärksammar "Pojken med hålet i handen", jag absolut älskar den!

2012-05-05 @ 11:40:34
URL: http://melwabythegarden.blogg.se/
Postat av: Sara

Åh vad kul! Jag ska åka bort imorgon så får se om jag hinner göra ett inlägg mellan allt packande, annars fixar jag detta med Emma när jag är tillbaka!

2012-05-05 @ 14:47:12
URL: http://thelittlestoryteller.blogg.se/
Postat av: Melwa

EXAKT! "MAGISKA SYSTRAR"! Jag absolut älskar det huset och den där atmosfären... köket, gah. Har bara sett filmen en gång men minns just huset i detalj. Sjukt kul att du tog upp den, jag tänker ofta på den!



Och för övrigt väldigt roligt att höra att du gillade beskrivningen av mitt drömhus, tack så mycket! Vinter- och utomhusträdgård är sannerligen två saker jag också vill ha som jag glömde att nämna. Och när jag väl får detta drömhus ska jag bjuda in dig på tårtbakning, lovar!

2012-05-05 @ 15:15:07
URL: http://melwabythegarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0