Skrovmål


Igår var det helt underbart väder och efter en förmiddags picknick i gräset med god mat så rörde jag mig mot Skanstull för att handla lite. När jag var klar så hade Elin bett mig komma och hälsa på henne på jobbet så det gjorde jag. Jag promenerade ned mot Årstaviken och gick längsmed vattnet, förbi Nyfiken Gul och ut mot Marinan tills jag kom fram till Skrovet. Där satt man som på en veranda eller brygga och glassade i solen och såg ut på den fina utsikten med båtar som passerade förbi och vatten som kluckade mot stenhällar omkring. En helt strålande dag ute i solen. Jag insöp verkligen varenda sekund och påvägen tillbaka såg jag ett par som övade dans på en brygga.


Idag mötte jag upp min mor för att fika och äta en sen lunch. Vi började på Café Skåningen för att fördriva tiden lite. Sen gick vi till Mamas and Tapas helt utsvultna där vi åt den godaste Ajolin jag någonsin provat i af. Varenda matbit var som en dröm att stoppa i munnen och allt var belamrat med vitlök och då menar jag massa vitlök. Hur gott som helst med ett obligatorisk matkoma efteråt som varade i ungefär två timmar innan jag återhämtade mig och satte mig på Café String för att ta en kopp te och förbereda lite inför en redovisning jag har i skolan på Onsdag.

Vi shoppade även loss lite innan vi gick och åt men det får ni se mer någon annan dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0