Psykologi B


Min första period på Komvux valde jag Psykologi A. Det var hur roligt och intressant som helst och jag fick snart mitt allra första MVG som jag gjorde ett litet glädjeskutt åt.
Nu är jag inne på period 5 av Komvux och har valt att fortsätta där jag slutade med Psykologi B. Där av har vi fått i uppgift att skriva en uppsats. Efter mitt smått veka försök till en uppsats i Svenska C, där jag ändå lyckades kamma hem ett VG i kursen, känner jag mig smått skeptiskt till hur detta ska gå. Dock är jag betydligt mer förberedd på vad det innebär, vad en uppsats måste innehålla och hur upplägget bör se ut. Tyvärr har jag en tendens att skriva saker som om de vore ett kråkbo och har svårt att få saker att följa en röd tråd. Men man kan komma undan med det mesta om man är tillräckligt engagerad så jag tänkte i af ge mig på ett försök.
Nu har jag kanske till och med valt mitt ämne.

Imorgon ska jag ha möte med min underbara Psykologilärare och diskutera saken närmare. Jag trodde inte att jag skulle komma på något tills dess men så slog det mig här om dagen vad kan skulle kunna skriva om.
Multipel personlighetsstörning/Personlighetsklyvning. Givetvis finns ju mycket att hämta på nätet. Men min lärare ville i af att vi skulle försöka att hitta böcker om saker och där fanns två hänvisningar till böcker men jag skulle ju behöva något mer. Så imorgon tänkte jag bege mig till biblioteket och se om de kan komma upp med någon lösning till mig. Jag tror inte att Fight Club, som jag läste för många år sedan, räknas in till källor i min uppsats så jag behöver lite mer kött på benen.

Sen tänkte jag även passa på att fråga er om ni har några funderingar kring just det här ämnet då jag behöver komma upp med en frågeställning till min uppsats och jag har så himla svårt för just sådant. Är det något ni skulle vilja få svar på?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0