Första lektion

Igår kväll hade jag min första lektion av Webbdesign.

Vi började med att sitta och lyssna och fråga, medan läraren gick igenom htlm koder och vad de har för olika funktioner. Jag hade redan läst häftet, så det blev en liten upprepning, vilket är bra.

"Repetition är kunskapens moder" som min psykologi lärare brukar säga.

När vi satt igång sedan så fick vi göra vår första egna jätte fula hemsida. Det var hur kul som helst och jag blev riktigt nöjd och stolt. Jag gjorde något och helt själv.
Läraren satte på Jazz och vi gjorde en 1994 inspirerad hemsida med blinkande eller rullande fet text i fula färger.
Nästa lektion är imorgon och då skulle vi gå in på hur en sida såg ut 1998.
Den här kursen kommer bli awesome!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0