Burning down the house


Idag vaknade jag upp på ett mest skräckfyllt sätt. Det plingade på min dörr och jag slet åt mig kläder medan jag kände doften av något bränt. När jag kikar ut genom nyckelhålet står mycket riktigt en brandman där. Jag sliter upp dörren och frågar vad som har hänt. Han förklarar att det har brunnit i vårat sopnedkast men jag får snart höra lugnande att läget är under kontroll. Han undrade mest om det blivit rökfyllt i min lägenhet och det svarar jag att det har det inte, vänder mig om och ser ett tunt lager av dis och ångrar mig genast och säger att det nog blev lite rökigt i lägenheten ändå. Han ber mig vädra ut och säger att de snart ska vara klara.
Jag tackar vänligt och stänger dörren med hjärtat i halsen och nerverna på helspänn. Öppnar fönstret för att vädra och försöker lugna ned mig något.

Inte hur jag förväntade min lördag att börja precis.

Kommentarer
Postat av: Emma says style, love & rock and roll.

shit så obehagligt.

2011-10-25 @ 14:03:09
URL: http://emmasays.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0