Sommarkurs?



Just nu sitter jag och kikar igenom kursutbudet på min skola. En gång i tiden var jag väldigt intresserad utav foto.
Jag kommer behöva en media baserad kurs för att få behålla mitt betyg i Datorkunskap som jag fick på Gymnasiet, annars kommer det att gå ut och då behöver jag ta om kursen. Men jag kan balansera upp det om jag tar en media kurs och jag funderar på om Foto skulle kunna vara en sådan kurs och om jag kanske bör se om jag kan ta den på sommaren i så fall.
Jag vet att deras kurser under sommaren är något kortare. Men desto mer finns det att fotografera när knopparna börjar komma och gräset kikar fram ut från snödrivorna. Dammet som sopas upp från gatorna med vinden och för att inte tala om körsbärsblommorna i Kungsträdgården. Hur inspirerande kan inte det vara att få göra då?
Under nästa vecka ska mitt mål vara att boka tid med studievägledare igen och försöka lägga upp lite nya planer.

Har ni något tips om vad man skulle kunna läsa för en inspirerande kurs?

(Den får gärna vara personutvecklande också.)

Kommentarer
Postat av: Caisa

jag funderar faktiskt på samma sak, skulle vara kul att läsa något roligt under sommaren. Är själv väldigt intresserad av foto också :)

2011-03-23 @ 22:36:36
URL: http://caisaj.blogg.se/
Postat av: kajsa

det är jättekul att läsa sommarkurser, det gjorde jag förra sommaren

2011-03-24 @ 07:04:15
URL: http://kobranhuggertill.blogspot.com/
Postat av: Gabrielle

Läser du fortfarande på komvux? Jag läste foto A, B & C där. Det är bra, men inte så jätte inspirerande... Foto A & B är en bit kaka om man fotat någonting tidigare. Så det är lite "slappa kurser", men kul ändå. Kan vara skönt på sommaren iof. Jättesnälla lärare är det också. Är man något bra över huvudtaget så får man MVG. Kram!

2011-03-30 @ 11:55:36
URL: http://www.twentytwototwo.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0