Om mig


Namn: Jeanette

Piercingar: Inte min grej

Tatueringar: Ja en liten på handleden. Det är mitt stjärntecken.

Längd: 1.68

Skostorlek: 38-39 som oftast.

Hårfärg: Jag är lite osäker men den är definitivt brun. Just nu är den guld/silver/blond/brun beroende på belysningen. Är på jakt efter en ny hårfärg.

Fräknar: Massor på näsan så fort det kommer lite sol. Det brukar sprida sig till kinderna också.

Motto: "People are just as happy as they make up their minds to be." – Sen försöker man ju så gott man kan leva efter den också.

Mer om mig…

Vilken parfym använder du? Ralf Lauren - Romance

Önskar du att du bodde någon annanstans?

Inte just precis nu, men ganska ofta skulle jag gärna vilja bo i Paris. Det är lite av en dröm för mig som jag hoppas få uppnå någon gång snart.

Vad är du rädd för?

Är rädd för insekter (främst de med alldeles för många och långa ben) Clowner, porslinsdockor och jag blir lätt nervös när jag går vilse själv.

Tycker du om att tvätta?

Jag tycker att det kan vara ganska så avslappnande att tvätta men jag irriterar mig lätt för andras tvättvanor och när jag blir äldre så vill jag gärna ha ett hus med egen tvättutrustning så att man slipper med all smuts när man försöker få något rent.

Pluggar eller jobbar du?

Just nu har jag sommarlov men annars så studerar jag på Komvux på Södermalm i Stockholm. Jag läser väldigt blandat med kurser och det är tänkt att jag ska studera minst ett halvår till innan jag blir färdig.

Vad vill du bli?

Jag vill bli massor av saker men det är ju svårt att bli allt på en gång. Jag skulle gärna vilja bli författare och lärare i längden. Men innan dess skulle jag vilja prova på allt från att jobba i skivbutik till att arbeta som stödperson på något gruppboende för ungdomar med psykiska störningar/sjukdomar.

 

Favorit…

Film: Jag kan inte välja en så här får ni en topp fem

A Love Song For Bobby Long

It´s all gone Pete Tong

Angel_A

Amelie from Montmartre

Stranger Then Fiction

Låt: Bara en? Det beror ju helt på vilken stämning det ska vara, vilket tillfälle och sånt.

Danny´s Song – Anne Murray (för när jag vill sova)

Kevlarsjäl – Kent (När man vill lyssna på poesi)

Young Folks – Peter Björn och John (När man vill dansa till något glatt)

Fallin´ - Connie Francis (När man vill lyssna på något som boostar egot lite)

Le Responsable – Jacques Dutronc (När man vill lyssna på något Franskt som man inte kan låta bli att dansa till)

I´m Gonna Be(500 Miles) – The Proclaimers (Något man inte kan låta bli att bli glad av)

och massa fler...

Kaffe: Svart (helst Zoega mörkrost)

Te: Lapsang Souchong eller Söderblandning.

Läskande: Pink Lemonad eller citron/limedryck

Klädesplagg: Mina svarta höga shorts med guldknappar till någon söt topp är nog min favorit kombination just nu. Det och min jeans klänning.

Serie:

Lie to me

How I met your mother

Raising Hope

Pushing Daisies

Sak att göra:

Sy tavlor, skriva, läsa, umgås med vänner i allt mellan park till Café eller varför inte några stationer på tåget.

Blogg:

Petra

Anna Malmberg

Spruckna Bomullsdrömmar

Fredrik Strage

Färdsätt: Tvärbana eller Tunnelbana.

Senaste …

Boken du läste? Jag brukar ha bättre koll på mig själv men jag minns faktiskt inte. Just nu läser jag dock Norwegian Wood – Haruki Murakami och den räknar jag med att ha läst ut ganska snart.

Saken du köpte? En liten jordglob

Filmen du hyrde? Det var längesedan jag hyrde film nu faktiskt. Senast hyrde jag Ghost World igen. Jag älskar introlåten och när de filmar alla lägenheterna i huset och hur de stannar på Enid och zoomar in på när hon dansar och musikvideon är oförglömligt brilliant.

Filmen du köpte? En tecknad film om lysmaskar som jag inte minns vad den heter. Jag såg den när jag var liten och fick för mig att jag ville ha den. Den var magisk då och något sånt måste jag bara ha tänkte jag. Något som kändes magiskt och tryggt.

Låten du hörde? (Don´t fear) The Reaper – Blue Oyser Cult

Personen du träffade: Gabrielle (se bild)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0