Idag har jag...


(bildkälla: Weheartit)

Imorse vaknade jag upp lite senare än vanligt och tog mig en kopp te vid fönstret i köket. När jag dricker te när det är varmt nu så brukar jag alltid tänka på Alkemisten och när de dricker te de allra varmaste dagarna ur kristallglas i kristallbutiken. Jag var inte super förtjust i boken men den biten etsade fast sig hos mig som något väldigt vackert som kommer att stanna kvar.

Sedan har jag varit på pysseljunta borta vid Sickla Udde. Himla fint, hade aldrig tagit mig dit ut tidigare och åka tvärbana har blivit lite av en sommarkärlek för mig, annars brukar jag vara lite mer för smutsiga tågperrånger och skräliga tunnelbanor.

Jag kilade iväg någon gång efter lunch och bytte till tvärbanan vid Liljeholmen, njöt av vårsolen som lekte med skuggorna genom löven på träden som susade förbi utanför. Skuggleken speglade sig i min bok som jag håller på att läsa och helst inte vill släppa ifrån mig just nu. Jag stannade i Sickla några timmar för pyssel och trevligt sällskap där jag tog upp att sy igen. Mitt pysslande har fallit lite ifrån mig den senaste tiden eftersom det har varit så nytt för mig med skola och allt vad kurslitteratur heter.
Så en halvfärdig tygtavla och ett armband senare så är jag påväg hemåt igen.

På tvärbanan hem sätter sig en halvsöt pojke bredvid mig med en sönderläst bok som han tar upp ur sin slitna ryggsäck. Han har rutig shorta och stentvättade jeans och blir ett trevligt läsesällskap på vägen hem då vi senare hamnar på samma tunnelbana.
När jag kliver av vid min station gåläser jag fram till min port och skyndar upp för att hinna till tvättstugan i tid.
Av någon anledning så är det svårt att komma i tid till att tvätta.
Jag lyssnar på gamla 90 tals rock låtar på min kasettbandspelare medan jag sorterar kläderna och häller i tvättmedel i maskinerna.

Jag har tre kassettband som jag lyssnar på för tillfället. Det ena är ett bandband som jag spelade in från lite olika skivor när jag var yngre, allt från Vertical Horizon, Matchbox Twenty till Tracy Chapman - Fast Car som bara är några av otroligt nostalgiska låtar för mig. Det andra kassetbandet är ett okänt rockband. Jag köpte deras kassett när jag var på en spelning på Debaser. Kassetten är rosa och omslaget har ett dinosauriehuvud på framsidan. Den sista och tredje kassetten jag har är ett franska band med fraser och konversationer som jag fick av min mor för att jag vill lära mig prata franska. Jag har även tillhörande böcker från 70 talet som är lite gulnade i omslagen.


Kommentarer
Postat av: Petra

jag försvann nog lite i hans vackra ögon men nu är jag tillbaka. och dina ord får vardag att verka underbart

2011-06-12 @ 21:18:01
URL: http://desorages.blogg.se/
Postat av: jennifer,

hej hå,

jag kommer ta med mig bloggen till london. kommer nog bli lite hackigt först innan boende är fixat helt & hållet, men jag hoppas på att kunna uppdatera lite då & då i alla fall.

2011-06-12 @ 22:33:10
URL: http://hellobenjamin.blogg.se/
Postat av: lisa

så fint inlägg!

2011-06-12 @ 23:56:57
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: lisa

sv:ja, jag kan nog ha blivit drogad. jag drack alldeles för mycket, mer än vad jag tål på kort tid. så det är inte konstigt att det slutade som det slutade. men läskigt när det händer sådär. ja, det bästa är ju att spy för då mår man mycket bättre efter man vaknat. men jag ska dricka måttligt nästa gång och inte blanda en massa olika drycker. så ska det nog gå bra! Men jag drack bara alkohol. Så vore ju konstigt om jag blev drogad. Men man kanske kan bli drogad utav att dricka alkohol också? För det är ju konstigt om man ska må sådär himla konstigt av att blanda lite olika bara. Men jag ska ta det försiktigare nästa gång jag dricker! Kram på dig!

2011-06-13 @ 11:36:08
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Petra

man får nog inse att han inte var värd dig. det finns många som ser ut som pannkakskillar men är nog mest pannkaka själv. någonstans så finns han därute och någongång dyker han upp, man får vänta och se och försöka inte tappa bort för många delar av hjärtat.



det är jobbigt att inte veta om det är för han är blyg eller om jag inte är tillräckligt fin för honom. trots minst 40 sms om dagen,

2011-06-13 @ 18:21:23
URL: http://desorages.blogg.se/
Postat av: Ellinore Jonsson

svar : Kände likadant när jag la ut dem. De är magiska.

2011-06-13 @ 19:43:19
URL: http://ellinorejonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0