Blommiga 70´tals tapeter och gulnade serietidningar


När jag var yngre älskade jag bl a Bamse, Knasen, Acke och Modesty Blaise. Vi hade alltid dem på landet. Inne på toaletten och högar med dem under våningsängarna i de små rummen, vägg till vägg, täckta blommiga 70´tals tapeter. Där låg de blandat med Modesty Blaise, Fantomen, säkert X-Men och andra underliga gamla serietidningar från förr som mina farbröder hade samlat på. När jag hade läst ut mina böcker eller tröttnat på att stirra in i tapeterna som jag var helt övertygad om hade ett dolt budskap under mönstret då brukade jag rota fram gamla tidningar där underifrån, tända sänglampan och krypa ihop med en yllefilt. Insupa dofterna från det gamla huset, sängkläderna och läsa de gulnade serietidningarna från under sängen.

Kommentarer
Postat av: Man

Haha, vad grymt! Då har man gjort dagens gärning, mer eller mindre. :D

2011-07-18 @ 22:49:33
URL: http://livsjakt.blogg.se/
Postat av: Man

Låna på bara! Och vad mysigt det låter! Kommer verkligen ihåg tiden då serietidningar slukade all ens vakna tid..

2011-07-18 @ 22:56:44
URL: http://livsjakt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0