Alla får ligga - strategier i förförelsekonst och lite om insikter


Vanligtvis så brukar jag välja mina böcker väldigt omsorgsfullt. Med noga eftertanke och det ska vara rätt tidpunkt för rätt bok. Den här gången så hade jag planerat att börja läsa "The Great Gatsby" men istället parallelläser jag två böcker som jag fick låna från olika håll båda blev jag lite på prackad.
Jag tänkte go with the flow så får man se. Lite som att gå och läsa samtidigt ungefär. Man vet inte alltid om man är påväg åt rätt håll så då får någon annan leda en liten stund för omväxlingens skull.

Den första boken heter "Den nionde insikten" och handlar om en tjej som ska ta sig till Peru och leta reda på ett Manuskript med insikter som prästerskapet vill förbjuda. Den här boken läser jag på bussen morgon och eftermiddag när jag inte somnar utslagen med pannan tryckt mot ett vibrerande fönster.

Det intressanta var att jag fick båda böckerna samma helg ungefär.

Den andra boken heter "Alla får ligga" vilket inte nödvändigtvis behöver handla om att ligga utan hur människor fungerar lite mer och hur man kan anpassa sitt korppsspråk efter den andra för att sedan manipulera det. Det behöver inte vara något negativit heller. Jag vet att manipulera kan vara ett väldigt laddat ord men det beror på hur man använder det.
Detta är tror eller ej en bok för såväl män som kvinnor. Jag fick nämligen frågan ganska nyligen.
Jag fick låna den utav en killkompis som tyckte att det var något jag bör läsa. Varför inte tänkte jag.
Den har nu blivit min kvällsläsning. En mycket lättläst och rolig bok. Jag tänkte faktiskt skicka honom ett litet paket på posten. Fina vänner som finns där uppskattas till tusen och han har verkligen funnits där.

Kommentarer
Postat av: Petra

jag önskar man inte behövde manipulera så mycket men boken lär en faktiskt saker som gör att det blir lite lättare att få någon att faktiskt förstå att jag pratar med dig för jag tycker du är fin, för detär lättare att röra kroppen än att forma de där orden som bara fastnar i halsen ändå

2011-07-08 @ 21:07:30
URL: http://vildhjartat.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0