Every book has a story

Idag är dagen efter dagen efter nyår och då ligger man gärna hemma i sängen och läser en god bok med en kopp te eller kanske sitter på ett lugnt café.
Jag tänkte idag visa upp några av det kommande årets böcker som jag har som mål att läsa ut.



Just nu håller jag på med den här boken som jag kommit ungefär halvvägs på. Det är vår bokklubbsbok till nästkommande möte och än så länge måste jag även säga, väldigt läsvärd.



Jag läste Sputnik Älskling och blev inte riktigt lika frälst som alla andra. Men jag gillade känslan och vissa av karaktärerna, vilket gjort mig mycket nyfiken på den här boken som står och väntar i bokhyllan.



Denna bok fick jag låna för många år sen av en vän till mig. Jag kom ungefär halvvägs innan jag gav upp. Detta var någon gång under gymnasiet som jag gav mig på det försöket.
Ända sen jag lämnade tillbaka den så har den lämnat ett tryck av en käsla efter sig och den skriker åt mig att läsa klart den. Den är inhandlad och så snart jag känner mig lite mer redo så ska den öppnas upp på nytt.



Jag läste om den här boken i en annan bok för många år sedan och sen dess har den förföljt mig i tankarna.
Karaktären i den boken var så fängslad vid den här romanen att jag bara måste läsa den själv för att se.



Ibland behöver man bara läsa en riktig klassiker.



Kultlitteratur är även ett måste.



Det pratades mycket om den här boken i en av mina favorit filmer. Jag blir så lätt nyfiken på böcker om de nämns i andra böcker som jag älskar eller filmer som jag inte kan slita mig ifrån. Då skriver jag upp namnet och om författaren nämns och sen jagar jag tills jag hittar boken.



Mer Kafka är ett måste och den här boken har jag hört lite om. Så pass att jag blivit sådär jätte nyfiken.



En riktigt underbar och myspys bok från vad jag har hört och sånt uppskattar jag.



Ännu en klassiker och efter att ha läst lite om den så känner jag även att den har blivit ett måste.



Det här är en av mina favorit författare. Hon skriver på ett kittlande magiskt vis som alltid gjort mig lite trollbunden vid hennes böcker.
Just den här boken har aldrig tilltalat mig förut för jag förstod aldrig vad den skulle handla om och framsidan gjorde inget för mig. Men jag snubblade på en bakside text för ett tag sen och insåg att det här kommer bli ett säkert kort under 2011. Den handlar om olika Gudar som tex Atlas fast ur ett helt nytt perspektiv och den ska hålla samma magiska humorfyllda anda som de tidigare Jeanette Winterson böcker jag läst.


Jag tror att 2011 kommer bli ett fint läsår om jag lyckas kombinera det bra med diverse skolböcker.




Vad ska ni läsa?

Kommentarer
Postat av: V.

Norweigen wood är kanske en av mina bästa.

Den följde med mig konstant ett tag, på bussar, i sängen, under kaffepauser och i väskan. Även om jag i och för sig tyckte ganska bra om Sputnik sweetheart så är denna. bättre!

2011-01-02 @ 15:38:31
URL: http://istalletforforvirring.blogg.se/
Postat av: Gabriella

Ska ge mig i kast med Sputnik älskling snart. Läsa Sara Stridsberg detta året hoppas jag med. Någon klassiker vill jag få in. Och Maken måste bara läsas då min pappa tror den skulle ge mig insikt. Vad han nu menar med det :) Kul me lite tips från dig.

2011-01-02 @ 21:27:50
URL: http://gcarlson.blogg.se/
Postat av: Lisa

norweigan wood är underbar.

2011-01-02 @ 21:47:03
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: jennifer,

norwegian wood är kärlek, never let me go var en av de finaste läsupplevelserna jag haft & hundra år av ensamhet gäller det att inte pausa i, för alla heter samma sak & det är ruskigt svårt att hålla isär karaktärerna efter halva boken.



själv kör jag stenhårt på rory's boklista, samt att jag hade tänkt att lite biografier hade varit fint i år. det är planen,

2011-01-08 @ 08:43:42
URL: http://hellobenjamin.blogg.se/
Postat av: wire

a history of love är en av minaa favorit böcker. ehlt underbar. Har läst den flera gånger.

2011-01-10 @ 19:52:37
URL: http://wiretowire.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0