Summering av 2010



Det nya året började precis här. Jag hade orange hår och det var min och The Scientists första nyår tillsammans.



I Februari var det dags för Oscars galan som varje år. Detta år hade Åsa gjort en vacker tårta som vi envist försökte äta utav. Den var gjord på smörkräm och var mest för fint.



Sen blev jag mörkhårig igen.



Jag ställde upp på fotografering då Sofia behövde modeller.



Jag och Hiwa hade frusen picknick i Vitan.



Vi firade Josefin med middag på Tranan. Utsökt mat och mysig stämning.



Magnus fyllde år och honom firade vi med att ha picknick i Vitan. Nu hade det blivit sommar och behagligt. Senare gick vi vidare till Trädgården och avslutade med öl och en stor tallrick pommes på Carmen. Fin fin kväll!



Jag Lisa och The Scientist drog ut till Universitetet och hängde på Popdakar.



Snart var det Midsommar afton som vi firade ihop med vänner i Hökarängen.



Lisa fyllde år och jag smet över till henne med två stora paket, en flaska cider och en påse gifflar för att fira lite.



Jag satte upp mitt första hissforum. Så här såg det ut.



Upptäckte att icas egna strutar var väldigt små och fyllda med chokladglass. Kan det bli bättre?



Lovisa kom och hälsade på lagom till Lisas födelsedagsfirande. Vi strosade runt på söder. Åt middag på Carmen och slutade upp på Nytorget med Tårta, Slushies och Kaffe med gott sällskap.
(Gå in på Lovisas blogg för att se hennes vackra foton. Hon är riktigt duktig!)



Snart började det närma sig den stora dagen och Anna hade möhippa. Hon fick smälla ballonger med sina ex på och av oss fick hon en bok där vi berättar hur vi lärde känna Anna och lite minnen.



Otroligt lite parkhäng detta år. Men lite blev det och för det mesta med Big Red och The Scientist.
Här hamnade vi i Hornstull. Hittade på historier om folk omkring och låg i gräset och skrattade.



Det var sen dags för den stora dagen. Anna och Roberts bröllop. Det blev en underbar kväll att minnas.
Massor med mingel, dricka, snittar, vacker utsikt, underbara människor och dans dans dans!



Här började det bli lite kyligare men än var inte sommaren över. Vi åt middag på Snotty. Anna kom och tittade förbi. Sen promenerade vi alla tillsammans ned till Skanstull där Popaganda pågick.



Vi satte oss utanför och konverserade, mös ihop oss, försökte döda så många mygg vi bara kunde få tag i och lyssnade på Belle och Sebastian. Nostalgi.



Ungefär en månad innan jag fyllde år så hade mina vänner bestämt sig för att de skulle ha en överraskningsfest för mig. Överraskad och förvirrad var bara förnamnet av vad jag blev. De satt hemma hos mig och väntade och sen drog de med mig hem till A och R för att duka upp en hel meny med fina saker som ni ser här på pappret.
En otroligt lyckad kväll!



Jag och Daniel var ute och fotograferade hösten med hans och min kamera. Min fick jag i present på överraskningsfesten av min pojkvän. En mintgrön Diana Kamera.



Ungefär en månad senare fyllde jag 25år. Det firades med att dricka öl med vänner på Snotty för att sedan gå vidare och möte upp fler vänner på Debaser. Kanon kul kväll och det kändes som om vi var de ända där. Alla andra var bara en del av inrednignen ungefär.



Utekväll med Elli kan se ut lite såhär. Vi tog en krogrunda. Började med Sushi och fortsatte med öl på Indigo, vi avslutade kvällen på Debaser medis.



Vi hade ju betydligt fler bokklubbsmöten än från denna. Men det här var den senaste.
Lisa hade gjort utsökt laxtartar, risotto till varmrätt och Marängswiss till efterrätt.



Jag och Daniel var hos Tess på Röd soffa fest. Såhär kunde det se ut.



Jag och The Scientist var över hos kusiner och hade det mysigt. Här är AG som bakar pepparkakor med Åsa.



Debasers Julfest bjöd på många event under kvällens gång.



Boken med min novell i kom tillslut hem till mig.



Och avslutningen på året. Elli och Manges balkong med Tomtebloss, dricka, kramar, skålar och Gott Nytt År!

Kommentarer
Postat av: Lisa

fint år, tjusiga bilder och vacker du!

2011-01-03 @ 01:06:52
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Sara

fina händelser :)

2011-01-03 @ 07:58:53
URL: http://faeria.blogg.se/
Postat av: Gabrielle

Vad fina bilder och händelser! Gott nytt år!

2011-01-03 @ 11:19:07
URL: http://www.twentytwototwo.blogspot.com/
Postat av: Lisa

Jag gillar badkarsbilderna, SNYGGA!

2011-01-03 @ 12:04:47
URL: http://flortunn.blogg.se/
Postat av: Nicole

Tänkte höra om era bokklubbar, hur lång tid emellan har ni dom och vad är det ni ska få ut av det?

alltså, vad diskuterar ni om utifrån böckerna?

2011-01-04 @ 21:41:39
URL: http://aelman.blogg.se/
Postat av: Petra

åh tack tack tack för finaste brevet i min brevlåda (jag är lite sen jag vet, men jag har inte vart i närheten av min brevlåda innan nu)

2011-01-04 @ 21:57:45
URL: http://desorages.blogg.se/
Postat av: Miranda

vilket fint år! :)



sv; eller hur! den är hur mysig som helst! =)

2011-01-05 @ 13:48:38
URL: http://morgonvind.devote.se
Postat av: Mette

Vad söt du är!

2011-01-05 @ 15:04:25
URL: http://gsomigpunkt.wordpress.com
Postat av: smittenkitten

stiligt med det orangea håret! var det många som kommenterade det hela tiden? kommer ihåg när jag hade tomatrött hår en period att alla skulle ha en åsikt, typ alkisar på spåvagnen...man blev lite trött efter ett tag...

2011-01-10 @ 13:23:17
URL: http://smittenkittenblog.blogspot.com/
Postat av: Lovjo

Åh, vad mysig fika-bilden var! Och vad långt hår jag hade, och skitigt, haha. :( Klipper mig imorgon, har du något förslag?



Och du, du har nog rätt. Man skämmer nog inte ut sig förrän man själv skäms. Men var går gränsen då andra tycker att man är för "pinsam"? Själv bryr jag mig ju inte, men vad tänker andra? När går den gränsen?



Kramar!

2011-01-11 @ 18:41:12
URL: http://lovisajo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0