Oscars Galan 2011


Host för Oscarsgalan 2011, som sänds inatt, är James Franco och Anne Hathaway.
I år står det mellan filmer som;


Där jag håller för såväl Colin Firth i bästa manliga huvudroll som Geoffrey Rush i bästa manliga biroll.
Helena Bonham Carter är även nominerad till bästa kvinnliga biroll. Trailern kan ni se Här.


Även James Franco är nominerad i bästa manliga huvudroll. Klicka på bilden för att se trailern.


Ännu en storslagen favorit i år som många tror kommer ta hem många priser är Black Swan med Natalie Portman som här är nominerad bland annat i kategorier som bästa film och bästa kvinnliga huvudroll.
Regisören till Recream for a dream som många säkert känner till sedan tidigare. Klicka på bilden för att se trailern.


En annan film som jag är väldigt nyfiken på är Blue Valentine.
I denna film är Michelle Williams nominerad till bästa kvinnliga huvudroll.


I filmen The Kids are All Right kan vi se Annette Benning som är nominerad i kategorin bästa kvinnliga huvudroll.
Annett Benning har vi tidigare sett i American Beauty och Running With Scissors som båda är några utav mina favorit filmer.

Ikväll ska jag åka över till kusiner och mysa ihop oss, det blir snacks, massa prat, Scorepads och Oscars galan så länge vi orkar hålla ögonen öppna.
För de som är intresserade sänds Oscars galan på kanal 9. Försnacket och röda mattan börjar redan klockan 23:00 men själva galan startar 02:30 är det sagt.
Egna Scorepads kan ni skriva ut på Oscars egen hemsida HÄR.

Kommentarer
Postat av: Lisa

2011-02-27 @ 20:54:26
Postat av: kajsa

jag tycker att black swan var fantastiskt bra och att portman verkligen förtjänade sin vinst. en fantastiskt prestation!

2011-03-03 @ 09:13:43
URL: http://kobranhuggertill.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0