tio.nio.sex.tre.två.ett.

10 FAVORITER
Färg: Dimblå.
Mat: Potatisgratäng. Stek. Tapas. Musslor.
Band: The Kills.
Film: A love song for Bobby Long.
Bok: 100 years of solitude.
Sport: Räknas det att skojbrottas med The Scientist? Annars typ Vattenskidor kanske. Tycker inte om sport särskilt mycket.
Årstid: Vår, då man inte behöver en jacka förutom kanske en tunn på kvällen och Höst som i att man fortfarande kan ha högklackat om man vill.
Veckodag: Jag har ingen speciell dag sådär. Antar att Tisdagar och Torsdagar kommer bli min favorit förutom Lördagar.
Glassmak: Choklad rakt av!
Tid på dygnet: Lördagsmornar när man vaknar bland mörka lockar på hans axel och gosar in sig lite till och blir pirrlycklig i magen för att man kan dra sig lite extra.

 

9 FÖR TILLFÄLLET
Humör: Lite snuvig och lätt irriterad.
Smak: Ingefära te.
Kläder: Svart tröja, randiga pyamasbyxor och mys tofflor.
Bakgrund: Hurricane med Bob Dylan och en klarblå himmel utanför.
Nagellack: Inget.
Tid: fjorton.femtioåtta.
Omgivning: E4 utanför fönstret, en lite små stökig lägenhet, ett påbörjat pussel på golvet.
Irritationsobjekt: Opedagogiska lärare, att inte förstå uppgifter man får i skolan och inte heller kunna få de förklarade. Lärare som bara läser boken innantill och inte kan något utanför den.

6 HAR DU NÅGONSIN
Dejtat någon av dina nära vänner: Nja. Vet inte. Kanske.
Brutit mot lagen: Ja, de har väl de flesta någon gång i af.
Blivit arresterad: Nej.
Badat naken: Ja.
Varit med på TV: Inte vad jag minns.
Kysst någon du inte känner: Mer än en gång.

3 PERSONER
Du kan berätta allt för: The Scientist. Lisa. Min mor kanske.
Du tycker om: Regn mot fönsterrutan. När man gör saker tillsammans t ex diska, tvätta, laga mat, promenera, läsa och sånt där.
Du inte gillar: Storm. Lögner och att bli besviken. Att bläddra genom telefonboken och ingen svarar.

2 VAL
Kaffe eller te: Just nu säger jag te.
Vår eller höst: Höst tror jag. Fast just nu Vår!

1 ÖNSKAN:
Tre årstider. Vår sommar och höst. Det är mer än nog.

(listan minns jag inte var jag fann, har väl gått runt en del tror jag.)


Kommentarer
Postat av: V.

tycker så hemskt mycket om alla typer av listor och lära känna människor på deras villkor. kanske därför jag tycker om såna här inlägg.

2011-02-19 @ 15:25:03
URL: http://tinnitusihjartat.blogg.se/
Postat av: Pauline

åh va fin den där listan är asså.

2011-02-21 @ 22:47:57
URL: http://rememberpauline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0