Att försöka fast det gör så ont



Ibland är det så jätte svårt att få till de rätta orden och man fastnar i någon form av lop i huvudet och kommer inte ur den. Idag har min talförmåga satts på prov mer än en gång vilket har varit väldigt besvärande. Det är ibland nära till tårar just för att orden inte vill komma ut även om bilden av vad man vill förmedla är så klar i huvudet.
Varför blir det så?

Jag vet inte varför men ibland vill tankar och tal bara inte riktigt hänga ihop, den ena går för fort och den andra går inte alls. Men jag har också kommit fram till att försöka är bättre än att inte säga något alls. Ibland måste man bara verkligen försöka fast än det står stilla, fast än det gör ont att försöka, fast än det inte vill komma ut några ord som passar. Ibland finns det bara inte ord som passar, men om man försöker så går det ibland ändå och det tycker jag känns himla fint.

Kommentarer
Postat av: Jennie

åh, exakt så där händer mig också. ganska ofta faktiskt.

2011-02-25 @ 13:54:07
URL: http://sheislost.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag vet precis vad du menar. Du är Awesome!

Det är allt jag vill säga.

2011-02-27 @ 13:41:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0