Pop Art


Jag föll pladask för Angelicas målningar när jag såg dom. De är Pop Art presenterat, för mig i alla fall, på ett helt nytt sätt. På hennes blogg kan du hitta målningar där bakgrunden kan vara ett klassiskt portrett av skog medan figuren är i denna stil. En kontrast jag tycker är helt fantastisk. Hon har även ställt ut sin konst på Kulturföreningen Pluto som vissa av er kanske känner till.
Nedan presenterar jag några av hennes porträtt men gå in på hennes blogg Här och se mer!

Ett litet bloggtips från mig till er.


Nick Cave


Edie Sedgwick

Kommentarer
Postat av: Elin-Alice

väldigt snygga målningar!

2011-08-27 @ 12:50:54
URL: http://medmiranda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0