20 minuters raster på tre timmars lektioner och sånt...


Det är svårt att få en lugn stund ibland.
Det ska läsas läxor.
Det ska sökas till nya kurser.
Studievägledare ska jagas.
Lärare behöver frågas ut och fås tag i.
Man ska reflektera över vad man vill bli och vad man har för möjlighet att lyckas inom.
Om det ens är någon idé att läsa till vissa saker.
Hinder sätts upp som hela tiden måste slås ner med hjälp av slägga, självförtroende och hopp om att det visst går!
Regler ändras konstant och man behöver hela tiden hålla sig själv uppdaterad då inget direkt kommer med posten.
Allt samtidigt som man försöker hitta tid till ett socialt liv som inte endast innebär att säga "hej" till folk i korridoren och skriva på Facebook-väggen.



Kan ni inte hjälpa till och inspirera mig lite här? Vad vill ni bli eller vad tror ni att jag skulle passa att bli?
Alla tankar och åsikter är välkomna.




Kommentarer
Postat av: Jessica - En flicka som är stark

åh. detta är så svårt och jobbigt. Jag sitter fast någonstans utan att veta någonting. Har alltid velat bli sjuksköterska, men sen så tycker inte mina läkare det (eftersom jag har spenderat så många dagar (veckor, år?) på sjukhus att det skulle bli för jobbigt.



Nu vet jag verkligen ingenting. Men det jag försöker tänka på, det är att det är faktiskt okej. Man behöver inte alltid veta vad man vill/ska göra i livet. Utan ibland kan man faktiskt bara vandra på vid sidan om sin utbildning. Lära sig nya saker, träffa nytt folk, utan att detta behöver ha med ens framtida yrke att göra.. Men det är klart, nån gång måste man ju bestämma sig. Vet ju inte hur gammal du är, men tänk att vi ska jobba till vi blir 65 år!!! Vi hinner, utan tvekan - bestämma oss för vad vi vill göra och sedan jobba många många år med detta.



Kram, och lycka till!

2011-08-23 @ 10:26:24
URL: http://jessi91.spotlife.se
Postat av: tilda.josefina

Jag vill bli en sån som inte gömmer sig bakom dörrar, löv, skolskåp och trappor för att jag är rädd att säga hej på fel sätt. Jag vill skicka ett knäppt sms om hur finfinfin. Jag vill vara modig och kanske bli journalist. Men mest för att ha ett svar på frågan. Egentligen vill jag nog bara bli modig.



Tror du skulle passa som bokhandelsarbetare eller som skolsyster. Min skolsyster hade alltid kalla händer och kunde inte förklara något alls. Det behövs bättre sådana. med varmare händer.

2011-08-23 @ 21:47:20
URL: http://attondel.blogg.se/
Postat av: amanda.

sv: åh, tack ska du ha. & karlstad säger du? vad skoj! hur kommer det sig att du valde just karlstad?

2011-08-24 @ 09:17:06
URL: http://baraibland.blogspot.com
Postat av: lovisa/polichinelle

det enda jag kan säga är att det gör inget om du gör fel, ångrar dig, byter inriktning. jag är färdigutbildad musiklärare men känner absolut inget sug på att ge mig ut i grundskolan och arbeta med det. kanske kommer jag göra det när jag 30, kanske inte. och det är okej. puss!

2011-08-25 @ 12:12:09
URL: http://polichinelle.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0