Omelett



Jag gjorde en jätte god omelett. Håller på att exprimentera lite med mat.


Två ägg
Lite salt, peppar och italiensk salladskrydda

1knippe Bladspenat
1st Morot
3st Sparris
2st Färska Champinjoner

Lite gullök
Lite Fetaost
En skvett grädde

Såhär gör du

Jag hackade morötterna, sparrisen och champinjonerna.
Stekte det i en panna tillsammans med bladspenaten. Morötterna och sparrisen ska fortfarande vara knapriga/krispiga.

Finhacka gullöken, stek för sig i en panna tillsammans med fetaosten och en skvett grädde tills det blir en röra.
Blanda ihop röran med resten av grönsakerna.

Rör ihop äggen och stek dem i en liten stekpanna på svag värme tills gulan är fast och den enkelt glider ur pannan till tallriken. Lägg upp röran med grönsakerna över ägget och Voilà.

Lycka Till!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Du kommer bli en riktig mästerkock med tanke på hur bra du blivit på rätt kort tid! Tumme upp, nu ska jag sova.

2011-04-26 @ 00:02:15
URL: http://flortunn.blogg.se/
Postat av: Miranda

Det låter ju jättebra! Det är så bra att komvux finns. Och folkhögskolor. Jag har tänkt det att ifall någonting inte går som jag vill är det ju bara att läsa igen det sen! Och jag planerar att läsa på folkhögskola efter gymnasiet, bara för att det verkar så himla roligt! :) Och det är nog väldigt bra! Åh vad härligt med redovisningen. Det är en sån fruktansvärd lättnad när sånt går bra!!! :D

2011-04-26 @ 13:19:11
URL: http://mirandamorgonvind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0