En produktiv dag!



Idag har jag varit rätt produktiv, jag har diskat, städat, bäddat och skickat ut en invite till parkhäng ikväll i Vitabergsparken. Jag satt i två timmar och såg solen gå ned, snart blev det kyligt så jag plockade ihop mina saker och promenerade söders gator till tunnelbanan uppe på Götgatsbacken.
Nu har jag satt mig på sängen och ser nöjt omkring på min för ovanlighetenskull städade lägenhet. Jag behöver en ny plan.
Nu har jag hällt upp ett glas cider, tänt ljus och mysbelysning, jag köpte mörk choklad påväg hem som jag tänkte kunde hjälpa mig trigga lite gömda inspirations källor. Tänder en cigarett och sitter med pennan i handen och ska börja kladda på en plott. Jag ska nämligen börja skriva på en novell. Jag skulle vilja göra min egen novellsammling med korta berättelser.

Tankar på det?

Kommentarer
Postat av: Lisa

Det kommer bli hur bra som helst!

2011-04-17 @ 23:07:08
URL: http://flortunn.blogg.se/
Postat av: Camilla

sv. Ack, förortsromantik! Önskar lite att jag också hade förortsminnen, men tyvärr är jag ju hitflyttat från Närkeslätten och småstaden med blott fyratusen invånare. Småstadsromantik har väl sin charm det också, men det känns inte riktigt som samma grej.



På Slussen i fredags sa du? Vad var det du såg? Eller såg du inget alls utan kände bara att det är ett fint ställe att hänga på, haha?



(Din blogg är jättefin förresten. Tänkte att du ville veta.)

2011-04-18 @ 23:21:23
URL: http://cargohold.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0