Höst pick-nick, halsdukar, böcker och mysbelysning.



Jag har börjat acceptera att det är blir kyligare och kyligare ute. Att vad jag än tar på mig så kommer jag antingen att svettas eller frysa.
Men det finns en lösning på det här problemet även om det är bökigt.
Lager. Att klä sig i lager är underlättande på ett sätt som att är det kallt så värmer det och blir det varmt så kan du ta av dig ett lager utan att bli frustrerad eftersom "dom sa ju på tv igår att det skulle bli kallt!"
Sommaren har varit olidligt varm under perioder, men jag vet också att den kommer att saknas oerhört så fort vintern börjar igen. Den här sommaren har känts på tog för kort.
Jag vet alldeles säkert att föra sommaren var mycket längre. Jag var ute mer, satt i fler parker oftare och jag träffade mer människor.



Jag accepterar hösten ganska fort. Jag har inget emot hösten förutom att det blåser alldeles förmycket. Men annars är allt rätt mysigt under den här perioden och jag vill bara minnas det en liten stund innan jag blir upprörd över att sommaren redan är slut.

Fina saker med hösten.

¤ Höstlöven som kommer. Att löv ändrar färg och faller ned på marken är sorgligt men vackert.
Hösten är full av romantik för alla. Vare sig du har en partner eller är för dig själv. Jag minns innan jag blev tillsammans med The Scientist så tyckte jag att hösten var otroligt romantisk. Jag blev förälskad i årstiden, kläderna, böckerna jag läste. Jag fick en pirrig känsla i magen bara jag klev utanför dörren.



¤
Att dra på sig pyamasen när man kommer hem och linda in sig i en mjuk filt.
Tända massa ljus för att sen krypa ihop i fåtöljen och läsa.


¤
På hösten är det nästan ett måste med en jätte stor halsduk för oss som är lite frusna av oss. Bland det bästa som finns är att borra ned nosen i halsduken när man kommer in lite frusen på tåget eller bussen och sätter sig eller om man går förbi fint folk på gatan eller ett träd som fäller sina fina löv, så brukar jag trycka ned ansiktet i halsduken och le.


¤
Höst picknick. Bara för att sommaren är över betyder inte att det är slut på chansen att ha picknick eller grilla. Tvärt om! Sammla ihop ett gäng frusna vänner och dra ut i skogen och hitta en grillplats. Ta en öl och ha lite uppvärmande lekar. Blir det mörkt kan man alltid tända ljus i burkar.


Nu vill jag veta vad ni ska ha för fint för er i höst och vad ni ser fram emot!


Kommentarer
Postat av: Anna S (Bokstävlarna)

Jag minns en gång förra hösten när du och jag hade varit på pysselkväll hos Angelica och gick till tunnelbanan. Alla löven var sådär magiskt gulröda och vi pratade säkert halva vägen om hur fin hösten kan vara och hur man lätt glömmer bort det när man bara tänker på allt det tråkgråa och regniga... Så är det ju! :)

2010-09-01 @ 12:26:30
URL: http://bokstavlarna.se
Postat av: Lisa

Underbart! När jag tänker på hösten så tänker jag på dig! :-) Det bästa är att sparka på stora (torra) lövhögar och att det mörkt lite tidigare så att man kan tända ljus och dricka te redan klockan 8 <3

2010-09-01 @ 18:52:36
URL: http://artvsfashion.blogg.se/
Postat av: S

hösten är min favorit årstid!

allt blir så fint, och i alla fall jag ser på livet med lite andra ögon.

i höst jag ska hitta ett fantastiskt jobb, planera min flytt till huvudstaden, dricka te och se på film med fina vänner, gå på tråkiga gråa kullerstensgator i färgglada kläder, upptäcka nya fina platser i staden man är uppvuxen i.. ja, det finns en hel del att göra (:

2010-09-02 @ 11:38:41
Postat av: linnea

vilka härliga bilder, jag älskar hösten!

och himla fin blogg du har!

2010-09-02 @ 17:36:50
URL: http://lilinnea.webblogg.se/
Postat av: Linnéa

vilken härlig lista! fick mig att hata hösten liiite mindre. att sitta uppkrupen i en fåtölj med en enorm filt virad runt sig och se på sprillans nyutkommen hyrfilm med regn och åska utanför fönstret ser jag fram emot :)

2010-09-02 @ 18:04:02
URL: http://imnotfinished.blogg.se/
Postat av: Sofia i London

önskar jag hade någon att höstmysa med... :( PRONTO!

2010-09-02 @ 20:32:50
URL: http://sophedeluxe.devote.se
Postat av: Sara

åh så mysigt!

2010-09-03 @ 15:28:02
URL: http://faeria.blogg.se/
Postat av: Lisa

ååh underbart inlägg!

2010-09-03 @ 16:50:41
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Gabrielle

Vilken fin blogg du har! Jättevackra bilder och mysig läsning.



Min favoritgrej -fast den gör jag ju på sommaren med, är att sitta på balkongen i filtar och drick rödvin, röka cigaretter och läsa eller prata. (Jag har inglasad balkong bör väl dock tilläggas) Annars promenader. Men jag har så sällan någon att gå med så jag kommer inte ut och promenerar så ofta. Jag skulle vilja plocka svamp också. Jag har inte gjort det på flera år. Tiden går alltid så fort. Skolan börjar och helt plötsligt är det vinter. Har en känsla av att det inte blir så mycket svampplockning i år heller...

2010-09-06 @ 19:16:44
URL: http://twentytwototwo.blogspot.com/
Postat av: Petra

Det bästa med hösten är nog att det är okej att stanna inne, titta på film eller läsa en bok och dricka té utan alla tycker man är ljusskygg.

Sen är det fint med det där med halsdukar, som du sa man kan borra ner ansiktet där men man kan också mima med i alla sånger på mp3n utan någon ser och tycker man är konstig.

2010-09-07 @ 15:07:00
URL: http://desorages.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0