Min Önskelista för 2010




Jag har mina Converse (Rosa).
Jag har mina nya Bågar som jag fick i förskott av min kära mor.
Jag har min Kamera som jag fick i förskott av min underbara pojkvänn.
(Första rullen har skickats in för framkallning så nu väntar jag med spänning på resultat. Om de blivit några bilder.)

Högst upp på min Önskelista står en ny Laptop med denna motivering:

Nu behöver jag en ny LapTop och den måste fungera hemma hos mig. Den bara måste göra det. Jag har ju dragit igång internet hemma och jag hade fått jätte fina högtalare så att jag kunde lyssna på musik i bättre kvalite.
Allt var klart och helt plötsligt stänger min dator av sig och vill inte fungera längre. Hemma hos mig dvs.
Den stänger av sig och startar om sig och så håller den på så tills man självmant stänger av den. Jag har provat att öppna den i vartenda felsäkert läge som fanns att välja på.
Den fungerar överallt men inte hemma hos mig. Så jag tänkte att det kanske är dags att uppdatera sig hur som helst. Ny start.
Jag börjar ju givetvis bli lite orolig dock eftersom jag så gärna vill börja studera till årsskiftet.
Jag kommer ju vara tvungen att ha en dator då om jag ska skriva arbeten och annat. Jag vill ju även gärna skriva noveller och dyl. Utan datorn försvinner halva magin för mig. Jag vet inte varför, det är som om det sitter mellan mina fingrar och tangentbordet och när tangentbordet försvinner så är det bara jag och en penna och ett skrämmande tomt papper som kanske tar slut och jag är inte så förtjust i att läsa min handstil. Allt gör sig så mycket trevligare på datorn. Man kan välja precis det typsnitt man känner för.

(Jag vill inte ha en Apple, bara en dator som är ny och som är enkel för mig att använda.)


Två på min önskelista är den här underbara väskan som finns på H&M. (Tyvärr inte i butiken.)
Det här är ett höstens måste för mig. Jag vill verkligen ha den här väskan. Den är först och främst så otroligt vacker.
Två jag kommer kunna få plats med allt som jag kommer behöva om jag ska börja plugga. Pennor, block, skolböcker och den månadens bokklubbsbok.
Jag kommer fylla blocken som jag lägger i denna väska med hemligheter, texter, tankar och idéer. Jag kommer börja ha ritblock med mig och mina färgpennor som jag använde när jag gjordt mina tidigare illustrationer.





Ett par hörlurar. Jag har små som man stoppar in i öronen men ibland kan det vara väldigt jobbigt och tanken av att jag stoppar in ljudet i öronen känns inte så där jätte toppen även om dom är bra. Jag skulle vilja ha såna här hörlurar. Dom finns att hitta i den här Butiken.
Den ligger på Biblioteksgatan 5 på Östermalm.

Sen var jag inne och kikade på en sida som heter ModCloth där den här otroligt fin väskan finns. Den känns väldigt 70´tals söt på något sätt.



Där hittade jag även det här super fina diskstället som känns som en liten dröm. Den hittas här!




*Jag önskar mig även några böcker. När det kommer till böcker så är jag lite halvpetig.
- Anne på Grönkulla. Det är en hel serie med böcker och dom har visat sig vara väldigt knepiga att få tag på.

- History of Love - Nicole Krauss

- Vägbygge - Stephen King

-Det har även kommit en film och bok som heter Never let me go, som jag är jätte nyfiken på.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh herregud vilken fin diskställ jag vill också ha en sån!

2010-10-10 @ 14:08:05
Postat av: Petra

fast jag blir lite avis för ud har längre namn och då bler det mer kaviar på mackan som är alldeles oförskämt gott men lukar skunk. en av fördelarna med att vara singel och bo ensam, ingen som klagar.



jag har funderat på att söka en KY-utbildning som är en pågyggnad till bageri/konditori grud jag läser nu. mycket om kemi i bageriet och surdegar och sådant jag tycker om. men får se om jag lyckas få ihop ett brev jag känner jag kan skicka och sen om jag klarar intagningsprovet.

2010-10-10 @ 14:10:37
URL: http://desorages.blogg.se/
Postat av: Daniel

Hoppas du får ALLT!!!

2010-10-10 @ 14:31:00
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Lisa

fin fin önskelista!

2010-10-10 @ 15:18:15
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Sara

dendär filmen och boken är jag också nyfiken på :)

2010-10-10 @ 17:31:18
URL: http://faeria.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jag är inte den anonyma (jag skriver inte "Åh herregud vilken fin") men det kunde varit jag ;) Tycker den är hur fin som helst (dock lite dyr?)



Puss!

2010-10-10 @ 18:36:18
URL: http://flortunn.blogg.se/
Postat av: Merit

Never let me go är en riktigt bra bok. Jag visste inte att det gjort en film av den så det måste jag kolla upp!

2010-10-13 @ 11:58:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0