Te, musik från ungdomen och några rader på ett papper.



Jag har nu drabbats av ännu en elak liten förkyldning som har gottat in sig hemma hos mig.
Som har satt sig i mina sänglakan, mina kläder i min kropp och bara vägrar att försvinna.
Så ikväll sitter jag hemma och dricker en stor kopp te, skriver lite på en ny ide och lyssnar på fin musik från ungdomstider. Musik som får fram den där nostalgin som hänger sig kvar i varendaste ton utan att man tänkt på att det är där den skulle finnas kvar. Man tror ju att den försvann för längesen tillsammans med varendaste liten minut som passerade, varendaste dag som man aldrig kommer att uppleva igen.
Visst är det lika bra. Så mycket fint man har att se fram emot. Men jag tycker om att gräva upp lite gamla minnen när jag vill skriva något fint.

Här bjuder jag på en bild av den senaste illustrationen som jag gjorde här om dagen när jag hade lunch. Tyvärr råkade den hamna på randigt papper. Men vad ska man göra när de skriker i kroppen att man måste sätta pennan mot pappret?

Kommentarer
Postat av: Lisa

låter fint. te är bra grejor. :)

2010-10-30 @ 00:19:00
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Angeliqa

Vad tråkigt att du blivit förkyld, hoppas verkligen att du får bli frisk snart.

Finfin illustration!

2010-10-30 @ 09:19:48
URL: http://sopnedkast.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0