Veckans filmtips!



För er som inte har sett A love song for Bobby Long så tycker jag verkligen att ni ska göra det.
Den är charmig, varm, lite sorglig och har många fniss sekvenser.
De bästa jag vet med den här filmen är att man lär sig älska karaktärerna trotts att de är så otroligt trashiga.
Huset skulle jag vilja bo i. De droppar citat ur böcker, titlar och författare hela tiden och det får mig att vilja läsa varenda bok som någonsin skrivits. Men de är bara kvalitetslitteratur. De stora författarna. Klassiker.
Trotts att karaktärerna har det lite svårt ibland så ger dom de en känsla av romantik som får mig att rysa av glädje skutt ända ut i tårna.

Det här är en av mina favorit filmer. All time.
Scarlett Johansson och John Travolta som man aldrig sett dom förut.



Pursys (Scarlett) mamma dör och hon åker för att gå på begravningen. När hon kommer till hennes mors gamla hus så möts hon av två alkolister som hon "tvingas" bo med. Då huset har gått i arv till alla tre.
Hur svårt de än tycks vara så öppnar de sig långsamt för en nära vänskap.

Bra dialoger och underbar musik!



De är allt jag egentligen vågar säga och visa av filmen. Jag vill inte spoila! Och har ni redan sett den så kanske de är dags att se om den?

Enjoy!


Translation:

I just wanna recomend one of my most favourite movies. "A love song for Bobby Long".

Kommentarer
Postat av: Lisa

Håller med, absolut sevärd :) Travoltas bästa film alla kategorier!

2010-03-18 @ 13:54:44
URL: http://artvsfashion.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jadu, nya recept håller på att jobbas fram. Muffins är ju inte alltid så gott... Kan du inte fråga din mamma hur hon får sin sockerkaka så mumsig? :) Borde kunna appliceras på muffinsbak med ;)

2010-03-18 @ 21:10:14
URL: http://artvsfashion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0