Onsdags mys



Igår när jag hade piggnat till lite så rörde jag och The Scientist oss ut för att inhandla lite mat.

Till middag blev det en pasta sallad.

Ingredienser

1 1 liter kokt (pasta)
2 2 st avocado
3 3 st tomater
1 1 st rödlök
100 100 g fetaost (ca) (jag valde Valios laktosfria dels för att den är godare).
2 2 st vitlöksklyftor
1 1 knippe gräslök
Salt och peppar
1 1 dl raps olja
0.5 0.5 dl olivolja

Gör så här

1. Koka och kyl ned pasta av eget val ( Vi tog skruvar).

2. Skala och strimla rödlöken tunt.

3. Låt sedan skölja under kallt vatten för att bli krispig.

4. Dela gräslöken grovt.

5. Lägg gräslök, rödlök och vitlöken i en mixer.

6. Häll i oljan och kör runt.

7. Häll alltsammans över pastan och blanda väl.

8. Skär tomater och avocado grovt.

9. Lägg ner i pastan tillsammans med rödlöken och purjolöken.

10. Smula ner fetaost och blanda runt.

11. Lägg upp i en skål. Klart!

Det blev otroligt gott! Tyvärr hade jag ingen kamera.

Men vi utgick från det här receptet.

The Scientist valde att ha majonäs, röd pesto och svarta oliver i sin, medan jag valde att köra på det lite enklare.
När vi hade ätit den goda middagen som han lagat till oss så satte vi igång Singstar som jag aldrig spelat förut och var otroligt skeptisk till eftersom jag absolut INTE kan sjunga och han faktsikt kan det.
Men jag blev förvånad över hur bra det ändå gick ibland! Riktigt skoj.
När jag väl kommit igång så var han helt slut. Så vi fortsatte med några avsnitt av South Park och mys innan vi somnade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0