Pink Lemonade



Makes 3 quarts

  • 1 cup granulated sugar
  • 2 1/2 cups fresh lemon juice, plus 4 lemons, thinly sliced crosswise, for garnish
  • 1 1/2 cups superfine sugar
  • 2 cups cranberry juice

 

  • Bring granulated sugar and 1 cup water to a boil in a medium pan over high heat. Stir until sugar is dissolved. Refrigerate until chilled, about 1 hour.
  • Add lemon juice, superfine sugar, cranberry juice, and 1 1/2 quarts water to a serving container. Stir until sugar is dissolved. Refrigerate until ready to serve, up to 1 day.
  • To serve, add ice cubes to fill and garnish with lemon slices.

  • Jag var inne på Martha Stewarts hemsida och kikade lite för att se vad all the fuzz was about. Jag hatar mig själv för att säga de här. Men jag älskar Martha. Hjälp så mycket fint och gott det finns att hämta därifrån. De är så att de kittlar i magen. Gå genast in och titta eller så kan ni kika in här igen för mitt nästa favvo recept eller dyl.


    Translation:

    ML! I had no idea. Im sort of embarrest to say. But I think I love Martha now. The web page is amazing. Filld with the lovelyest things and recepis. I also as you can see lova pink lemonade. I just had to show this. It´s not that very common to come by in Sweden you see.


    Kommentarer
    Postat av: Lisa F

    Åh! Martha!

    2010-03-25 @ 13:47:21
    URL: http://artvsfashion.blogg.se/
    Postat av: Jean

    Hon ha rmycket fint, men jag tål inte människans program. Hennes sätt är så "desperate housewife-aktigt så jag vill spy över henne. Snacka om att skapa prestationsångest, då hon dessutom är en "förebild" över alla kvinnor där ute som både ska sköta hem, barn, och karriär för att vara perfekt och lyckad. Lite för mycket "white trash goes överklass" över hennes sätt i programmet. Haha..sorry för att jag trashar Martha!! (ligger varmt om hjärtat) :/ Men de där kakorna såg spännande ut!

    2010-03-26 @ 09:46:01
    Postat av: Lisa F

    Jean: Haha, har precis läst den Feminina mystiken så jag förstår absolut vad du menar. Men grejen med Martha är ju att hon inte är hemmafru, hon är en entrepenör, och en väldigt framgångsrik sådan. Men visst, hon har gjort sina pengar på att göra "hemmafru" saker som pyssel, mat och bak. Är hon då mindre framgångsrik och förtjänar hon mindre respekt för det? Martha Stewart är på ytan en urusel förebild, hon fnissar och flamsar och pratar om ugnstemperaturer med ett sådant allvar att man skulle kunna tro att det är världshungern hon försöker lösa. Men Martha kan omöjligen vara en hemmafru in i själen, jag tror hon spelar ett spel, har en image. Först och främst är hon en affärskvinna, en förbaskat bra sådan. Och DET är att vara en bra förebild. Hon visar mod och styrka och driver ett väldigt framgångsrikt varumärke. Om man delade den blonda f.d. miss Amerika (jo, det är sant) och entrepenörer Martha i två delar skulle vi få det värsta och det sämsta som kan hända med en kvinna (objektet vs. personen) :)

    Postat av: Lisa F

    Nu blev det alldeles tokigt med länkarna på mitt inlägg... Ville få med två adresser (vilket tydligen inte går). Får helt enkelt bestämma mig för vilken jag gillar bättre då :P

    2010-03-26 @ 10:23:51
    URL: http://artvsfashion.blogg.se/
    Postat av: Jean

    Ja, jo, själva "affärsidén" får man jun ge credit för (justskurit mig i pekfingret med brödkniven så det är svårt att stava rätt)- precis som många andra starka personligheter som finns där ute, som på ytan passar in i former- tex arilyn monroe so var smart och en br affärskvinna men är även symbolen för kvinnan som sexikon och "krkade blondiner" :D När jag ser Martha å ser jag bara en massa falska leenden och alla kvinnor som desperat försöker levaupp till det där idealet. :D Är fruktanvärt kluvet.

    2010-03-26 @ 13:15:50
    Postat av: Lisa F

    Jean: Marilyn Monroe är ett utmärkt exempel. Att hon dog ensam och olycklig visar oss hur illa det går för kvinnor som försöker leva upp till idealet. Hon om någon var ett offer. Men Martha som offer? Jag är iaf på din sida om att det är ett sjukt ideal, och det gör lite extra ont när man ser små flickor som uppför sig så som flickor ska göra. Inte tror jag att det är för att det är de de ÄR utan de de blivit programmerade att vara. Till skillnad från män så drömmer ju små flickor om det den stora KÄRLEKEN medan pojkarna fokuserar på sin karriär och framtid. Och vad ska kvinnan göra? Hitta en lyckad man och ställa upp för honom, stå vid hans sida. Usch och fy. Tänk bara på hur löften är i kyrkan när man ska gifta sig. Kvinnor har fler löften. Bl.a. att hon ska stötta & förlåta (om jag inte minns fel). Man kan tänka sig att detta syftar på om han söker andra kvinnor (som inte är helt tomma från ett äktenskap där man ska BEHAGA).

    2010-03-28 @ 18:56:43
    URL: http://artvsfashion.blogg.se/
    Postat av: Jean

    Nja jag ser inte Martha som ett offer ;D Men att hon sprider detta "gift" haha. Nu litar jag ju på att ni tjejer har koll ;) Och inte traskar ner i träsket. Hon är ju däremot ingen bra förebild i det stora hela, i mina ögon. Det hon står för, i tvrutan, inte som privat person, har jag svårt för att smälta. Även om jag många gånger har fastnat framför henne, där hon pysslar med diverse bak och inredning. Håller helt med dig.

    2010-03-29 @ 02:04:56

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0