Ljud och Dofter






♥ Doften av höstlöv om man tar ett djupt andetag och sprider dem omkring sig i luften.

♥ Det ligger en uppfriskande känsla i doften av nyklippt gräs.

♥ Den rökiga doften av Lapsang ger ifrån sig en lugn och trygg känsla när jag oftast som mest behöver den.

♥ Ljudet från en sprakande brasa som värmer och beskyddar.

♥ Kluckandet av saltvatten mot den lilla roddbåten.
Bland det bästa jag vet är när Lisa ror och jag sitter i fören och tippar över med överkroppen sådär så att fingrarna precis når vid vatten ytan och lämnar små ringar som sen flyter ut och försvinner.
Jag tycker hon ror så fint. Varje gång paddeln träffar vattenytan så är det som att de sjunker ihop i varandra.
Jag ville lära mig ro när jag såg henne göra det.

♥ Första tonerna av mina favorit låtar.

♥ Viskningar. Fina hemligheter eller bara saker och ting. De ger en känsla av att känna sig sådär extra speciell.

♥ Ekande tystnad. Det ger en känsla av att det är tyst men ändå inte samtidigt.
Sådär som det bara kan vara mitt på sjön, i en dal eller på en äng. Det enda som hörs är det ljudlöst knarrande träden och vinden som ibland tar tag i blommor och gräs, och dansar och leker omkring.

♥ Smör som fräser i stekpannan.

♥ Den dunkla doften av en gammal bok.

♥ Nakna fötter mot ett knarrande trägolv.

♥ Smattrande regn mot fönsterrutan.

♥ Det kalla klickande ljudet av när man ställer kaffekoppar på kaffefat och kaffebryggans puttrande ljud medan kakor eller smörgåsar ställs fram på bordet. Då sprids en mysig känsla i kroppen och man bara vet att snart är det fika!


Kommentarer
Postat av: Lisa

vad fint!

2010-06-22 @ 20:13:31
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Anonym

(Nu måste du börja skriva. Fint!)

2010-06-23 @ 11:06:34
Postat av: jennifer,

doften av regn, blöt asfalt & när man blåser ut ett ljus <3

2010-06-23 @ 14:57:06
URL: http://hellobenjamin.blogg.se/
Postat av: lovjo

Hej vännen! Ja, allt är så underbart det bara kan bli! Det var längesen jag kände någonting liknande. Kär kanske? Jessica chansar på förälskelse. Morgondagen får väl visa vad (hihi). Ska vara hos Hannes med några av hans vänner, men vet inte riktigt hur de har planerat kvällen. Möjligtvis att jag ska grilla med Jesper och några också. :)

Hur är det själv? Hur firar du midsommar?



Nej, det var inte jag som kommenterade, men jag tycker detsamma. Kramar ♥

2010-06-25 @ 01:32:29
URL: http://lovisajo.blogg.se/
Postat av: Linda

vilket vackert inlägg!

2010-06-25 @ 06:26:46
URL: http://rosettflickan.blogspot.com/
Postat av: David H

Vilket bedårande inlägg :)

2010-06-27 @ 19:21:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0