Big Bang!



Jag och The Scientist följer blint Big Bang Theory som är bland de sötaste roligaste serierna jag följt någon gång.
Den har det vanliga med ett gäng som hänger väldigt mycket. Men karaktärerna är de underbaraste sötaste nördarna någonsin. På något plan tror jag även många av oss kan relatera till dom mer eller mindre.
Jag tyckte det var så intressant när jag hittade dessa bilder. För de visar inte så mycket karaktärerna som de verkliga personerna. Och här kan man verkligen se att dom är underbart söta och alla ser jätte mysiga ut!
Jag tycker nästan att Raj bör ha glasögon i serien, för de ger honom mer karaktär och här är han så mycket sötare än i serien.





Så karaktärerna är Leonard, Sheldon, Howard, Raj och Penny.
Sheldon och Leonard bor granne med Penny som är en cool nyinflyttad tjej som jobbar tillfälligt som servitris och väntar på att sin skådespelar karriär ska kicka igång. Hon möts av Sheldon och Leonard och deras nördiga vänner. De pratar på ett sätt som är helt klumrigt men som ändå oftast förklaras på ett bra sätt.
Fast jag är inte helt säker eftersom The Scientist pausar i många klumriga sekvenser för att förklara vad dom pratar om och sånt.
En av mina favorit gånger då The Scientist pausade för att förklara vad Schrödinger's cat, eftersom det förklaras. Vi hade samma insident med The Doppler effect som också förklaras. Men han hann med att pausa och förklara innan de kom fram att dom gjorde det. Men det allra intressantaste och gulligaste (enligt mig) är att Sheldon i programmet och The Scientist förklarar det med exagt samma ord och på exagt samma sätt fast Sheldon på engelska och The Scientist på svenska. Det är sååå fascinerande!

En otroligt mysig och rolig komedi serie att följa om ni inte gör det redan.

Kommentarer
Postat av: Lisa

sv: tack så mycket!



var med och tävla också vettja! :D

2010-06-04 @ 19:53:56
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Lisa

Är det bara jag eller är Raj het? :o

2010-06-04 @ 23:05:21
URL: http://artvsfashion.blogg.se/
Postat av: Lisa

Det låter som en utmärkt idé! :)

2010-06-05 @ 02:00:36
URL: http://artvsfashion.blogg.se/
Postat av: Angeliqa

Jag gillar Big bang theory skarpt även om jag måste erkänna att jag inte direkt följer serien. Sheldon är min favorit, han är så söt och bortkommen.

2010-06-05 @ 20:40:53
URL: http://sopnedkast.blogspot.com
Postat av: jennifer,

hih, jag har ett maraton med serien just nu. har sett de två första säsongerna om igen igår & idag blir det tredje. så himla fin.

2010-06-06 @ 11:14:14
URL: http://hellobenjamin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0