En fin morgon.

Jag vaknade på morgonen klockan ca 06:05, 
en halvtimme innan väckarklockan skulle gå igång.

The Scientist sa till mig att ligga kvar i sängen och
snooza en stund så skulle han väcka mig sen.
Jag gjorde som jag blev tillbedd och rullade in mig i täcket och
gosade ner mig i den mjuka kudden.
Ungefär en halvtimme senare så vaknar jag av en puss på kinden och 
"frukosten är klar min finaste".


En pirrande lyckokänsla flög genom kroppen, jag klädde på mig mellan gäspar.
På väg ut i köket försökte jag trassla ut morgonrufsigt hår.
I köket möts jag av en bamsemysig kram och doften av nybryggt kaffe.
Jag sätter mig framför en tallrik med scrambled eggs, 
en kopp rykande svart kaffe och två skivor hoppar upp från brödrosten.
Han sätter sig på stolen mitt emot mig och
ler medan han brer en smörgås åt mig.
Efter en lång och otroligt mysig frukost så schasar
han iväg mig för att jag ska hinna med bussen
som ska ta mig till tåget så jag hinner i tid till jobbet.
Efter massor med kyssar och myskramar vid dörren 
och fortfarande gott om tid tackar jag för en underbar frukost.
Sen känner jag ett lyckorus att jag har någon som hjälpte mig 
igenom den svåraste tiden på dagen för mig. Morgonen.
            
(Ursäktar för underliga radbyten etc
men de ville inte riktigt samarbeta med mig idag här.)    
 
Translation:
The Scientist let me snooze for half an hour this morning wile he
made me scrambled eggs with toast and coffee.
It made me super happy!

Kommentarer
Postat av: Anna S (Bokstävlarna)

The Scientist? :) Hihi, ni är så söta! :)

2010-01-11 @ 17:41:15
URL: http://bokstavlarna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0