* På toppen av Parisehjulet *



De bästa känslorna kommer ändå innifrån. Känslan av att vara på toppen av parisehjulet och känna att man skulle kunna klara precis vad som helst.



Känslan av att lyssna på underbar musik som verkligen tilltalar och får varenda litet hårstrå i nacken att resa sig för att det är så underbart.



Känslan av att skicka fina brev till fina vänner eller familj.
Läsa en underbar bok och känna att den här boken verkligen talar till dig.
Se en film och känna nostalgi fast du inte var där.
Nog kan saker ha yttre påverkan. Men om du inte var du så skulle de där känslorna inte finnas.
Den underbara känslan som får det att pirra som en nyförälskelse av att bara göra något som är en del av livet, men att ändå kunna se skönheten i även det.
Det kan vara en så simpel sak som att ta en promenad, gå själv på en film som ingen annan ville se eller dra fram en stol och byta glödlampan när den gick sönder. Sånt kan då mig att må riktigt bra. Det får mig att känna mig stark och att jag klarar mig själv. Jag har bara en lätt tendens att glömma bort mig i andra ibland.

Så när skrev ni senast ett brev till någon, såg läste en riktigt god bok eller gjorde något som fick dig att känna dig på toppen av parisehjulet?

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag vill låna din bok! Nu nu nu! :) Och vi måste ha the Host till bokklubben, den är min bästa salva mot trasiga hjärtan (bra för Kamile också!). Sist jag kände det som om jag var på toppen av ett pariserhjul var imorse när jag drog av mig skorna och lyssnade på McDonald's musiken (du vet vad jag menar) och dansade på asfalten utan skolan med alla mina fina indre & feli :)

2010-04-26 @ 18:04:44
URL: http://artvsfashion.blogg.se/
Postat av: Lisa

Åh, inte bli ledsen :(

2010-04-26 @ 18:06:11
URL: http://artvsfashion.blogg.se/
Postat av: Lisa

Tycker du jag ska radera det?

2010-04-26 @ 18:06:32
URL: http://artvsfashion.blogg.se/
Postat av: Emmy

Skönt att jag inte är ensam. Har du en liten gnutta aning om hur man ska lyckas hålla lite vett kvar i huvudet till de tillfällena man verkligen behöver det?

2010-04-26 @ 20:09:09
URL: http://bakomhorisonten.blogspot.com
Postat av: Lovjo

Det där satt verkligen där det skulle! Jättefin skrivet, och du har så rätt

2010-04-26 @ 21:45:13
URL: http://lovisajo.blogg.se/
Postat av: David H

Vilket alldeles fantastiskt inlägg, du har rätt i allt du skriver. Ensam är stark, själv är bäste dräng!

2010-04-27 @ 02:13:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0