Ungdomskänslor



När jag var yngre så var det heligt att kunna sitta och fika minst fem timmar i streck helst varje dag.
Träffa stammisar och sitta kvar medan folk kom och gick. Det gick att röka medan man satt där och läste, drack te, åt mat eller bara tittade på vad andra hade för sig.
Allt jag behövde fanns just där.
Jag hade mina cigg. Jag hade vänner/bakanta/sällskap men även utrymme, jag hade mat, drycker av olika slag, godsaker och inspiration.



Toaletter har alltid varit ett fenomen för mig. Varför vet jag inte riktigt. Men om inspirationen sipprade emellan fingrarna eller om jag på något sätt mådde dåligt så var det alltid en stor tröst att lägga sig på badrumsgolvet en stund och titta upp i taket eller bara andas in atmosfären.
När jag hade migrän så brukade jag alltid svepa ett täcke om mig och luta mig mot badrummskaklet som kylde mitt överhettade huvud.
När jag var trött efter en lång dag så hjälpte ett bad till att slappna av alla ansträngda muskler, och vad är mer avslappnande än ett varmt bad och de mjukaste bubblor som smattrar så tyst och stilla.
Badrumsspeglar är intressanta saker med.
Jag älskar att gå på toa när jag är på ett nytt café eller en restaurang. Se mig omkring och uppsluka hur dom har tänkt till eller badrumsklotter. Det är faktiskt finare än vad man kan tro. Så mycket intressant man kan hitta inne på en totalt nedklottrad toalett. Du har folks historier skrivna framför dig.

"Did you ever look in the mirror so long that your face didn't make sense anymore? It just becomes all these shapes. Just shapes. Not good or bad."



Jag var aldrig direkt den där tjejen som gick fram till en kille och sa eller gjorde någonting. Om någon blev intresserad av mig så blev jag väldigt förvånad. Dock hände inte det här allt för ofta.
Jag minns att jag brukade drömma mig bort när jag var yngre. Jag visste att en vacker dag så skulle jag hitta den där sötaste pojken i mängden som fick mig att ständigt le och känna mig helt pirrig i magen. Han skulle ha mörkt lockigt hår och han skulle älska att mysa! Att han var smart, det visste jag och inte bara en sortens smart, för ja, det kan man vara. Han skulle vara intresserad av att höra vad jag hade att säga, vilka mina åsikter var och vad de betydde för mig. Hur jag skulle vilja göra världen vackrare och finare för alla människor.
Tyvärr så försvann alla mina tankar lagom tills de hände. Men jag ger mig *** på att få tillbaka var och en av dessa tankar någon gång snart!


Bilder: Här

Jag har svurit på att jag ska spara ut mitt hår igen. Jag har nästan glömt hur underbart det kunde vara att sätta upp håret i små söta frisyrer och slarviga knutar, göra flätor och allt sånt där. Det är bara så att varje gång jag kommer till den där längden, den där axel längden så ryker allt. Jag tröttnar något fruktansvärt och klipper av mig allt igen och säger till mig själv att kort ska det vara!
Men nu ska det allt försökas igen! Så länge jag tunnar ur det så bör de gå rätt bra tror jag.

Translation:

How I loved to sit at Café day in and out when I was younger. How I love the atmospher of bathrooms and toiletts in a way that is just so hard sometimes to share. How I loonged for that cuite boy that was going to come in to my life sooner or later to hear about me, to see me, to love me.



Kommentarer
Postat av: lovisa/polichinelle

intressant läsning!

2010-04-20 @ 17:07:20
URL: http://polichinelle.webblogg.se/
Postat av: Lisa (den andra)

Hallo mysfik! Får ha-begär när jag ser engelska soffor! Vill mysa med te och bok och min favvoläskompis (dig!)



Gillar att du börjat skriva en massa i inläggen igen!

2010-04-21 @ 00:23:41
URL: http://artvsfashion.blogg.se/
Postat av: Lisa

fint.

2010-04-21 @ 00:58:08
URL: http://popflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0