Today everything is a little bit pink


Idag är det strålande sol!
Våren är mer eller mindre här, fast med kyliga vindar.
När det är så fint som det är idag så får ja sån lust till att göra saker.
Skicka vackra brev, pyssla, sy, städa, baka, promenera, fika, ha picknick och linda halsduken ett extra varv och gosa in sig när det blåser lite kallare. Men allt sånt får vänta lite.
Idag har jag i uppdrag att fixa de sista förberedelserna inför Torsdag då min sötaste fyller år!
Jag ska även storstäda och göra upp lite planer för om möblering. Det måste finnas bättre sätt att ha det på. Jag behöver mer ordning helt enkelt och jag försöker leta tips och söka inspiration. Alla förslag på hur man förvarar saker på bra sätt är välkommet!




Överallt har vi dörrar av möjligheter. Ibland glömmer vi bort att hålla utkick efter dom. Ibland får vi för oss att andra kommer att slänga oss igenom dem, ibland tror vi att det är upp till andra att bjuda in oss. Men oftast så är de där och bara väntar på att vi ska ta chansen. Att vi själva ska våga. De här är inte dörrar som leder till andras hem. De är en symbol i att vi själva måste ta oss framåt. Så vad är vi egentligen så rädda för?
Vissa dörrar är givetvis lättare än andra, men betyder det att vi inte ska leta efter en nyckel bara för att det är låst? Det tror jag inte.
Jag måste själv bli lite bättre på att leta efter de där nycklarna ibland. För att inte tala om att ja är urusel just nu på att välja dörr. Där kan de svåraste ligga ibland. Men bara för att man har gått igenom en behöver inte betyda att vi inte kan ta en annan vid ett annat tillfälle.

Idag är jag lite extra för de rosa och gula dörrarna.

Undrar vilken dörr man ska ta egentligen?



Kommentarer
Postat av: Lisa

åh så fint!

2010-04-19 @ 13:21:28
URL: http://popflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0