Himlen över berlin

Der Himmel über Berlin




Nu när jag ändå är igång med att rekommendera filmer så ville jag bara även nämna att ja älskar den här fina filmen för er som inte har sett den!
Filmen gjordes 1987 och handlar om en ängel som förälskar sig i en männsklig kvinna.
Ni känner säkert igen temat från Änglarnas Stad som det gjordes en amerikansk tolkning på 1998 med b la Meg Ryan och Nicolas Cage. Vilket också är en underbart vacker film. Men denna är lite speciell just för dess tempo och hur den är vald att filmatiseras. Och att den är gjort på 80´talet och berörde mig tycker jag var väl lyckat!
Ge den en chans om ni får tag i den. Nick Cave har en kort roll som sig själv mot slutet av filmen och även han som spelar Columbo är med som sig själv vilket jag tyckte var jätte roligt.








Translation:

Here is another movie I would really recomend to those how havn´t seen it. The english titel would be Wings of Desire, and the German title would be Der Himmel über Berlin.
It´s a beautiful movie and it´s sort of slow but so worth it because of the way it was filmed.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0