Factory Girl



Sienna Miller

Sienna Miller och Hayden Christensen

Edie Sedgwick






Förra veckan så såg jag Factory Girl som hadlar mesta dels om Edie Sedgwick. Jag måste rekommendera den för att den var sjukt bra. Trots lite underligt val av Hayden Christensen som gjorde en tolkning av Bob Dylan (stod som musiker i eftertexten) så var han och alla andra jätte bra. Även Sienna Miller som jag inte brukar gilla passade otroligt bra i rollen som Edie.
Jag såg även samma vecka en dokumentär om Andy Warhol och vissa sekvenser som var med i filmen vilket var kul att få jämföra.

Translation:

Last weak I watched Factory Girl that is a movie mostly about Edie Sedgwick.
I have to recomend this movie it was really great. I alsow saw a documentary about Andy Warhol so it was intressting to compere the movie with some of the things from the documentary.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0