Drömma mig bort en stund*



Nu börjar det snart bli dags känner jag. Det var säkert fem år eller mer sen jag var utomlands sist och nu bara letar jag ursäkter till att fly landet känns det som.
Just för tillfället så funderar jag på att läsa franska så att ja kan fortsätta och plugga något i frankrike.

Jag har aldrig varit där och har inte det lättaste att hitta ett resesällskap som skulle fungera. Jag förstår faktiskt inte hur andra gör det. Så jag tänkte att då får jag helt enkelt åka själv!


Jag vill se Eiffeltornet och gå på gatorna i paris bara för att få känna att jag åtminstånde har gjort det.


Ta mina fina 20´tals hattar, basker och sitta på cafe och restauranger och bara njuta av att ha tillfälligheten att prova nya saker och få nya influenser.


Se fransk konst, film och få chansen att kultivera mig lite ytterligare.




Snart kommer också Audrey Tautou i filmatiseringen om Coco Chanels liv som jag verkligen längtar att få se!

Translation:

I would like to go to france now. Learn the language, se the art, movie´s and enjoy the culture.
Learn something about something.
Soon the film about Coco Chanels life is comming here to. I really want to see it!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0