skinheads = What!?

Att det fortfarande hänger kvar att skinheads skulle vara någon form av främlingsfientlig folkrörelse blir jag lite irriterad på. Jag tycker att det är dags att se sig lite nogrannare omkring och lägga märket till att de ursprungliga skinheadsen som härstammar sen 60 talet har tagit tillbaka sin rätt att få kalla sig skinheads utan att bli anklagade för att vara rasister.



Sen slutet av 90 talet så finns de i princip inte längre den typen av skinhead som brukade springa runt i bomba jacka och ställa till med bråk. För att fler missförstånd inte ska uppstå angående denna subkultur så tycker jag att ni ska läsa mer om detta här:

"HÄR!" eller "här"

Givetvis säger ja inte att de inte existerar skinheads som är rasister längre. Jag säger bara att man inte måste vara fördomsfull bara för att någon har rakat huvudet eller har en viss stil. Och alla som rakar huvudet är inte skinheads. Det är mycket mer till den stilen. Ironiskt nog så härstammar den från Jamaica. Så läs på lite tycker jag. Det är en rätt mysig stil egentligen. Den har bara fått så dåligt rykte.




Translation:

I think people should read some more about what it really is to be a skinhead and not think that it´s what some punks made it in the 90´s. It´s not being rasist if your a skinhead. I think it´s time for people to enlighten themselves. Take there own responsebility in reading about what it really is. And then take a stand in what they belive in.

"Here!" you can read some more about what a skinhead really is about. And just becouse you shave your hair off does not make you a skinhead!


Kommentarer
Postat av: Elli

Bra skrivet. Har stött på många som missuppfattat grejen.

2009-10-28 @ 00:16:27
Postat av: Jeanette

Oh, tack raring! :)

2009-10-28 @ 11:45:47
URL: http://interruptedfashion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0