I´d like to be licensed to shush people



Ända sen ja varit liten så har bibliotek varit en fristad för mig.
Dom är mysiga, oftast så har dom en speciell doft av alla gammla böcker och historia som gömmer sig där.



När ja blir större. Om jag någonsin tjänar så mycket pengar att ja har råd att skaffa mig min helt egna fristad så ska jag göra det.
Skolor skrämmer mig lite, för alla gamla dumma minnen och sånt.
Men biblotek och gamla slitna bokaffärer är något helt särskillt.
Det är uppbyggt för sånna som hade det svårt i skolan. För att gömma sig, glömma sig bort en stund, drömma/läsa, studera, utvecklas och försvinna, helt enkelt uppslukas. De kanske är uppbyggt för många fler saker än att bara förvara/sälja böcker.
Dom här tycker jag är fina exempel på hur de bör se ut. Men ja har en annan inre bild av hur mitt skulle se ut som ja behåller för mig själv.
Vad är erat gömställe? Kanske ni har flera!





Translation:

My sanctuary. The librarys and bookstores has allways been like my speciall friend. It has that feeling, the smell of old books, history, knowledge and dreams. I´ve loved the librarys/bookstores since I was a small girl.
What is your secret hide away?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0