En liten knuff



Nu börjar hösten närma sig och ja känner redan negativa vibbar i min omgivning på denna årstid och därför vill ja hjälpa till med att minnas att de är väldigt underbart vackert på hösten. Till exempel som på den här jätte mysiga färg glada bilden.



Sen får vi även minnas den otroligt grymma musiken som hjälper oss igenom de lite gråare tiderna när de regnar lite för mycket eller så och därför har ja lite exempel på musik som gör iaf mig glad och mysig innombords.
The Kills som här ovan, Kent, Nouvelle Vague, Simone And Garfunkel, sen är jag en sån där person som älskar Jazz, tyvärr är ja inte tillräckligt inlyssnad på området för att kunna rekomendera något annat än Miles Davis som är otroligt bra Jazz artist. Kan dock vara svårt att veta var man ska börja eftersom han har gjort så otroligt mycket.





Bob Dylon och Twiggy som känns lite höstiga för mig och som får mig att känna att hösten skulle kunna vara helt underbar, Speciellt de regniga dagarna. Det ser helt underbart ut tycker iaf jag!



Sen måste vi minnas den vackra konsten och låta oss inspireras av så väl de bra som de dåliga i vardagen och här tycker jag är tre helt jätte mysiga sätt som ja har hittat andra som gjort det på. Pretty, visst blir man glad!



Film! Film är ett jätte bra sätt att fördriva de där riktigt jobbiga dagarna då man inte längre orkar med de grå. Då kan man försvinna in i filmens värd och vilken skulle vara bättre en sån här årstid än denna helt fantastiska film! Eternal Sunshine of a spotless mind är nog en av mina favorit filmer. Den har allt det där extra och romantiska och mysiga som vi bara saknar i vår vardag. Inte alla, men många av oss glömmer hur enkelt det kan vara att göra dom där små sakerna som kan göra oss så glada.
Och vem ville inte färga håret i massa crazy färger när man sätt Kate Winslet i en av sina bästa roller någonsin?



Och slutligen. Kom ihåg att umgås med vänner, att alltid ha med ett paraply, Just in Case, ta hand om varandra och var vänlig mot dina medmänniksor och för att inte glömma att det är helt okej att drömma sig bort en liten stund ibland.
Det är ju bara att blunda.
Men kom även ihåg att se dig omkring. Oftast finns det massor med fina saker i vardagen som man glömmer bort att se och uppskatta.

Kommentarer
Postat av: Bellly

Sådant uppigande inlägg!

2009-08-24 @ 11:35:38
Postat av: Jeanette

Tack! Vad roligt att höra! :)

2009-08-24 @ 18:45:03
URL: http://interruptedfashion.blogg.se/
Postat av: Sanna - saos.blogg.se

jag älskar paraplybilden! den var jättefin! :)

2009-08-24 @ 23:42:47
URL: http://saos.blogg.se/
Postat av: Anna S (Bokstävlarna)

Åh, jag älskar ju hösten!

Så himla skönt när löven blir gula och det blir så där friskt ute, jag blir alltid superkreativ och glad. Men ibland kan det vara lite jobbigt när folk går runt och bara tjurar för att sommaren är slut.

2009-08-25 @ 11:54:04
URL: http://bokstavlarna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0